Leopard är inne igen... så jag kom på att jag måste...

Modell: Vincent Kårsnäs

... berätta att jag fick ett hårt paket av Lars på Yamaha för några veckor sedan... Vi hade snackat om det inte var på tiden att jag bytte ut mina dw 9000 pedaler nu, dom jag panikslaget hållit mig kvar vid sedan jag Yamaha och jag börjat samarbeta.
Sagt och gjort, jag åkte till Göteborg, Bananstaden, för att prova lite nya saker. Den modellen jag tveksamt valde var FP9500C, en kedje/ nylonband variant på FP9500D, den direktdrivna. Efter min test drive på Yamahas kontor hade jag lätt känning i både smalbenet och vaden, ovana, träningsverk, kändes inte bra men jag bestämde mig för att ge den en chans, pedalen. Så här idag, efter att ha spelat pedalen på Singing Bee t.ex. under 2 veckor så är det min ABSOLUTA favorit pedal, stabil, kraftfull, dynamisk och så snygg igen!
Plus, är den fina väskan, katter gillar att ligga i, bredvid, på och annars är den också praktisk för själva pedaltransporten.
MEN det roligaste med just det här bytet av pedal är att jag bestämt mig för att i fortsättningen BARA ha dubbelpedal, inte för att jag KAN spela dubbelpedal utan för att om jag har en med mig så finns möjligheten att jag kommer åt den och då öppnar ju sig många roliga och intressanta "felspel"...
Om jag skulle byta tillbaka till min gamla pedal... det vete katten..?
Adam

Kommentarer
Postat av: Cristina

Mjawwww!!!

2009-10-16 @ 16:09:44
Postat av: ewa

Har Du en kattkompis..!

Vad vore livet utan en gosig päls?

2009-10-19 @ 23:18:12
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0