Oj oj oj!


Spelade i Boden och Kalix i helgen som var med Kee Marcello. Mycket lärorikt och roligt...
15 år sedan man spelade hårdare rock. Kul också att få lägga några äldre Europelåtar under sina händer.
Blev dock livrädd när jag äntrade scenen, hade skickat upp en rider där jag önskade Yamahatrummor på plats.
Lite exklusivare serie än vad som mötte mig. Med empati för backlinefirman köpte jag läget utan att sura så klart.
Där sitter jag med Yamaha’s  Stage Custom, modell äldre, nya skin, en trumnyckel och storlekarna 20" kick, 10", 12", 14" rack toms... that´s it! Ska spela TUNG rock! Började skruva och ganska snabbt hittade jag rätt visade det sig.
Döm om min förvåning när jag 2 dagar senare i ett samtal med en lokal musiker: (tänk norrländska) - Jag är på varenda konsert här på hotellet i Kalix, jag har ALDRIG hört så bra trumsound någonsin...
Tack säger jag! Mycket sitter ju så klart i tonen, anslaget men att ett skolset från Yamaha, (10 000 kr?) kan fungera SÅ bra i en proffs situation, det visste jag inte...
Man kan alltså inte skylla på grejerna..?! Mvh Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0