Packar upp mitt nya Washi kit...

En roligt fotografering jag gjorde för Yamaha!
Fick äran att tillhandahålla ett 40 Anniversary Washi Drum Set
"The Yamaha 40th anniversary limited edition Drum Set is decorated with battle scenes from the famous Genpei War in Japan’s history". Ett mycket speciellt kit, 9000 recording men med träsargar och kanske världens coolaste lack, målat på rispapper!
Jag använder det här settet när jag spelar rock och med Emilia de Poret, mest för designen, men har även haft det under inspelningen av Musikmaskinen TV5, 2008.
Jag har gärna REMO pinstripe på de här pukorna, varmt men med enorm attack!
Jag upplever 10" och 12" pukorna lite för djupa för min smak och så är det lite svårt att få plats med dom, mycket pga träsargarna som bygger några cm på djupet de också... drömmer om att kanske fasa av dem för att få en snabbare och grundare trumma... vi får se om man får tillåtelse att sätta fräsen på dem någon dag?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0