Singing Bee Celeb, TV3 kl 20.00, i kväll är man nervös...

foto: D. Nyström
Jouni Happala, Stefan Nyqvist, Nick Malmeström, Andy Pfeiler, Jossefin Glennmark, Jocke Holgersson.
Jag och David Nyström. (Vi har med Mikko Paavola på gitarr vikariat i 2 program och Stefan Brunzell är med på pappersarbete).

Jaha ja! Singing Bee premiär igen, för fjärde gången, känns inte tryggare för det...
Inspelningarna har gått ifrån första säsongens totala vansinne, för mycket låtar på för kort tid. Det var faktiskt fysiskt omöjligt att hinna ens repa in låtarna och programidén fick lov att styras om... medlemmar i bandet grät av press och jag vaknade några dagar efter avslutad inspelning med mantrat... aldrig mer, aldrig mer... aldrig...
Till i dag, då inspelningen är ett väloljat maskineri, där man faktiskt aldrig känner sig pressad, alla vet exakt vad dom ska göra och inte... tex spela fel, visste ni att om vi spelade fel, under säsong 1- 3, fick vi lov att saka den låten iom att det var tävling och alla skulle få samma chans... man var livrädd! Då man kan ha upp till 60 musikstarter per program, 2 program per dag, vill man inte spela eller rättare sagt men orkar inte, en låt till!
Nu är det kändisar som tävlar, det känns som om alla känner varandra, det är spontanare, pengarna går till välgörenhet och bandet är bättre än någonsin!
Inte tryggare för det... Hur ska det tas emot, spelar vi bra nog, är ljudet och bilderna bättre, ser man fin ut, funkade kläderna... frågorna staplas i skalle och egentligen skulle man bara släppa sargen och konstatera...
Fan vilket fantastiskt arbete jag har... men det är just det som är det svåra.
Vi ses i rutan!
Adam

Kommentarer
Postat av: Josefine

Det där ska jag helt klart se på ikväll!

Måste bara säga att jag tycker inspelningarna var superkul! Jag var på en av de.. Och jag skulle jättegärna vilja gå igen.



Ha det så bra!



Kram Josefine.

2009-10-08 @ 18:23:04
Postat av: ewa

There´s no buissnes like showbuis..med allt vad det ändå innebär. Ni gör det fantastiskt braaaaa!

Kul att se David och Mikko!

Kram på Er alla!

2009-10-19 @ 23:15:03
URL: http://ewahjonet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0