Västkustskt på Östkusten... Säg det fort tre gånger!

Mycke Yamaha var det på scenen...

Fick ett samtal av Stefan Gunnarsson, (Så ska det låta pianisten), för några veckor sedan, - Adam jag vill ha releasparty för mitt nya album i Sthlm, är ombed att ringa dig... hur gör man?
Nu är det ju så att Stefan och jag bara mött varandra en gång tidigare på ett Yamahaevent i höstas på hotell Anglais. Jag kände mig smickrad och bestämde mig för att hjälpa till så mycket som jag kunde... ja, hur gör man?
Jag satte mig ner och funderade på hur jag skulle vilja att mitt egna party skulle se ut, berättade för Stefan om mina egna drömmar men som om det var en väl beprövad form.

Berns salonger är ett rum där musik kan få nå fram till lyssnaren utan minsta spår av källardoft, skavd rockklubb eller skam för för det man gör... En ton på Berns har liten mer skimmer?! Att Ingmari Pagenkemper är nöjeschef där gör ju inte saken sämre, hon har verkligen känsla för artister, konserter och events.
Jag förde Stefan och Ingmari samman och sen kontaktade jag Renée Hankvist, (rhp), en hungrig och kompetent tjej som bokat många av mina clinics och som bl.a. hade del i eventet GitRnite härom kvällen. Bad henne att hjälpa till...

Nu till kvällen och resultatet. En fantastisk kväll i en full sal, viprum i Katthavet, vin, öl, tre sorters wraps, skratt, förväntningar, nerver och allt ackompangerat av kristallkronor och Adam Fietzs känsla för feelgoodmusik från Änglarnas stad. Folk hade trevligt på riktigt!
Stefan äntrar scenen med sitt band och gör ett mycket fint framträdande. Guldmedalj får Rasmus Kihlberg för sitt trumspel, så smakfullt och med ett "sitt" man bara ett fåtal trummisar i världen är begåvade med. Att sedan han och basisten Johan Granström redan från takt 2 i första låten tittar på varandra med leenden som om dom blivit nyfrälsta, gör inte det hela sämre. Bravo!

Nu kan jag ju inte hålla mig längre... scenen är överfull med Yamahainstrument, Rasmus spelar ett 9000 Recording med orginalvirvel och det låter fantastiskt bra. Stefan har bara ett keyboard Motif XS7, det räcker, och jag tror han kör på samma ljud hela konserten?! Det roligaste är när producenten Erik Bernholm, som förstärker under kvällens gig, plötsligt tar fram en Yamaha Silent guitarr, SLG100S. En underbart instrument, både att lyssna till och titta på... någon på designavdelningen, måste haft främmande substanser i kroppen under den ritsejouren.

Får lov att ställa bilen då stämningen glädjen över att allt blev så lyckat har fått mig att glömma antal vinglas som slunkit ned... Växtku... väsktusk... västkusk... Äh.. Skitsamma!
Pssst?! Glöm inte köpa plattan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0