Huvudlöst, pyramidalt roligt och med 39.2° som resultat!

Foto: Jonas Gröning

Hade ett roligt men speciellt gig i fredags! Vi skulle spela un-plugged med Sarah Dawn Finer på Microsofts julfest,
600 personer i publiken. Arrangören ville plötsligt ha fullt band så vi fick ändra planerna...

Jag budade dit mitt PHX, Jonas Gröning tog med sitt S70 SX... Medan vi repade i min trumkollega Martin Johanssons replokal så riggade de till tänderna på Gamla Tryckeriet i Alvik, Tuthanchamon tema?! Det blev en mycket snabb souncheck, bra ljud på både scenen och i lokalen.

Det finns få tillfällen där man bli rörd till den grad att man får tårar i ögonen när man spelar sådana här snabbt i hopsatta företagsgig. Med Sarah händer det varje gång... I Remeber Love är en sådan låt, Sarah en sådan artist... hon sjunger för livet, det känner man.
Nästan allt klaffade men efter gig skulle alla instrumenten av scenen på rekordtid och jag finner mig själv, svettig, stå och rodda ner mina trummor i 6° korsdrag, på kladdigt golv, bland matrester, tomflaskor och i nästan totalt mörker. Som pricken över i't, står jag i vägen för all servicepersonal...
Ibland undrar man om de här tvära kasten, ena stunden i rampljuset med en favoritartist,  den andra i total förnedring, kanske är nyttig för att man inte ska bli för styv i korken?!

Så här 2 dagar senare har jag ett litet leende på läpparna och ganska hög feber...

Kommentarer
Postat av: Kicki Wallström

Nej...har du blivit sjuk?? Stackars dig!!



Här kommer en liten kryapådigkram!!

2009-12-08 @ 22:19:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0