På väg från Barcelona...

 

Sitter på planet till Tenerife, vi flyger med eventuellt världens sämsta, snålaste och trängsta flygbolag, Vueling… lägg det inte ens på minnet. Det är så trångt så att min granne Jimmy Wahlsteen, gitarr och kapellmästare, och jag skrattar åt att vi inte ens kan få plats med varsin kaffekopp bredvid datorerna… fick precis skäll för att jag hade min fot på ett säte, utan skor?! Bravo! Ärligt talat, inget att bry sig om… Igår spelade vi det andra giget på Emilia de Porets miniturnè  med populärnamnet, Spanien är ett land där man dansar tango… Tour 2009! Ett gig på klubben Sala Ribelino´s i Barcelona. Inbjudet radio och skivbolagsfolk… en riktigt bra spelning med folk som verkligen uppskattade det.

Trummorna på scenen i Barcelona, Revelino...

Det som slår mig om och om igen… jag går och är konstant orolig för att det ska vara något knas med instrumenten, backline och teknik på ridern men när man kommer till scenerna är det absolut toppklass på allt! Teknikerna är trevliga kunniga, stolta och tillmötesgående… oro i onödan, skärpning Adam!

Europa kan musik och har gått om oss i Sverige när det gäller det mesta…

Jag blev glad igen igår för jag fick ett Yamaha Absolut Custom Birch i rätt storlekar 22” 10” 12” 16” med nya heads, pinstripe! Härlig attack och ändå kontrollerat, stämde dem ganska högt eller högre än normalt för mig i alla fall, med lyckat resultat. Virveln blev en ny kärlek, original virveln till setet… så dynamisk, varm och ändå klar, 14” x 5,5”, måste vara den absolut bästa allroundvirveln jag spelat, låter likt Dave Weckl Signature virveln men utan dubbla sejarmattor… gå och testa!

.

Dagen innan gjorde vi ett kortare gig på Mango Fashion Award, scenen i mitten, bra publik och en mycket generös vip lounch där vi slutade natten med nya vänner, gin och skratt… konstaterade att om man hade tagit alla tjejer i publikens skor och sålt dem på en second hand hade man kunnat, med pengarna, fått ett mindre utvecklingsland.. på fötter…

Linus, Aristotracks, skruvar ihop det nya spegelmikstället i logen på M F A...

 

Jag tar en sipp på det riktigt dåliga, Spanska, stratosfärkalla vinet och försöker vrida på ett ben som somnat… misslyckas!

Hasta la vista!

Adamito


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0