Tenerife, sen hem...

Soundcheck: foto Emilia de Poret


Nu är man trött… fyra intensiva dagar i Spanien, tre gig, sex flygresor, till 3 olika städer och så lite spontanpromotion på El Corte Inglés... men det har varit kanske den mest lyckade kortturnén i mitt yrkessamma liv.

Tenerife var ett kärt återseende efter turnépremiären med the Crusaders och Nils Landgren Funk Unit förra sommaren. Kolla in den här konsertlokalen där vi hade premiér den gången... Audiotorium Tenerife!

 

 

Jonas, Jimmys och mitt lilla lyxhus på vattenparken Siam Water Park.

 

Gårdagen var fantastisk med nästan en hel fridag på Siam Water Park, ett vattenland som slår det mesta man upplevt. Dom huserade oss i egna små lyxhus i bambu. Fläktar, tv, internet, fri mat och bar…  vi solade, badade och njöt i timmar sen avslutade några av oss med sjölejon matning.


Giget i natt var för en publik på 15 000 personer och Emilia de Poret gick på som huvudakt ca kl 03.15, lokal tid. Arrangör var 40 Principales, radiostationen, eventet hette Pop Tenerife...

 

 

 

Samma sak igen, 2! trumtekniker med full koll och dagen till ära ett Absolut Maple Custom, rätt storlekar men med Evansskin som tyvärr stänger in ljudet för mycket, personligen tycker jag det känns som dom är tejpade... dämpade... Hm...  plus att det finns nästan ingen studs i dem, på gott och ont! Det intressanta är att nu har jag spelat 2 identiska trumset, samma storlekar, samma djup,  till och med samma färg och jag finner mig tycka att björkvirveln är ett strå vassare, resten av trummorna vågar jag inte jämföra då det var olika sorters skinn på dem...

 

Nu åker vi hem för den här gången, skall tillbaka om två veckor då det är Las Palmas som är på tur...

Skål och tack alla för den här resan...

Adam

Recept på en: Dry Martini Aeroporto...

Befinn dig på en Vip flygplatslounch i Spanien, ta en flaska Gordons, kyl ett highball glas med is, häll ut isen, fyll på med 2 nya isbitar, häll i gin tills du skäms eller loungepersonalen tittar konstigt på dig, ta en kork Martini och smutta på den, lägg i minst 4! oliver och en mycket liten skiva citron.... rör om hårt! I brist på shaker är det här sättet att göra en Dry Martini ett mycket bra alternativ!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0