Josefin Glenmark... lite annolunda, mycket bättre!

Idag hade vi genrep med Josefin Glenmark... lite annorlunda, mycket bättre!
Jag hämtar upp Jimmy Wahlsteen vid lunchtid, vi tar vi bilen till Jossan där vi i hennes vardagsrum repar in 5 nya låtar från hennes nya album. Releasdatum ännu okänt.
Medan Jimmy och jag lyssnar låtarna fixar Jossan pytt i panna till lunch... ovanligt bra idé att repa och äta samtidigt... men lite annorlunda!
Vi spelar igenom materialet en gång, sen ut i bilen, samåker till Åkersbergas mediagymnasium, John Bauer, in i matsalen, upp med grejerna, soundcheck på 5 minuter, publiken kommer, jag får kaffe, vi spelar, jag dricker lite kaffe till... publiken går men kvar är några eldsjälar av eleverna och lärarna. Vi sitter och småpratar om musikbranschen, instrument mm.. Känns så bra att få kontakt med publiken på det här sättet... men lite annorlunda!
Vi packar ihop, åker hem... jag har haft en fantastisk eftermiddag med goda vänner, spelandes ett MYCKET bra popmaterial med fantastiska musiker, till det, entusiastisk publik, gott kaffe... mycket bättre!
I morgon ska jag hjälpa Josefin att välja ut en provgitarr inför hennes promoturné. Vi ska titta på en Yamaha akustisk gitarr jag har fått rekommenderad ur deras APX serie. En gitarr med smalare hals, lite mindre kropp, och riktigt bra inbyggda mikrofoner som gör den perfekt för livebruk, tillfällen när man behöver ett instrument som inte är så rundgångskänsligt... Jag återkommer med vad vi hittade!
Tack Jossan, Jimmy och John Bauer!
Adam
Entusiaster!

Kommentarer
Postat av: Jossan

TACK ADAM!!! Jo, det var annorlunda. Men för att vara en genrep, så var det verkligen ett härligt sätt att repa. I love you, man!!!

2009-10-19 @ 22:24:16
Postat av: WB

Gött! Kanon att lite bra grejjer kommer ut på vägarna! Hoppas få se ett gig! =]

2009-10-25 @ 03:05:41
URL: http://www.mickewennborn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0