The Monocle, Emilia de Poret, London...

Sommarens kanske mest otippade gig var med Emilia de Poret i London.
Ditbjuden av Tyler Brylé, mediagurun som bl.a. startat tidningen WallPaper, fick jag jobbet att följa med och spela live i tidningen The Monocle´s sommarradioprogram, The Summer Session.
Vilket dygn! Glädje när vi reste, Jimmy Wahlsteen gitarr och Jonas Öjevall keys.
Hade ett 9000 recording på ridern, det som var där var i toppklass. Roligt att trummor som såg dagens ljus i mitten av 80 talet kan kännas så moderna. Matt Snowball, (Matte Snöboll), levererade grejerna.
Om jag hade fått önska hade jag valt grundare hängpukor i stället för powertrummorna jag fick.
Pinstripe på tomsen, alltid coolt i studio. Torrt om man vill, slipper dämpa så hårt.
13" Weckl virveln igen, så klart, den reser mycket med mig nu...
Om ni får möjlighet att besöka The Hospital Club i London, gör det! Studios för TV och radio, nattclub, 3 rest, caféer louncher, konstutställningar, kontor... You name it!
Har hört det snackas om en live cd med alla artisterna som medverkade under sommaren.
Hoppas!!! Till dess kan ni höra de 5 låtarna vi spelade live på The Monocle´s hemsidan.
Bye bye! Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0