På turné... men där står dom och dammar!

Min hylla på Budwheels och under handduken en vilande liten Japan...


Precis hemkommen från en mindre turné, Oslo nu senast... Nu skulle man kunna tro att det var i musikens tecken men det är helt fel! Jag har varit på turné med med ett glasögonföretag. Har gjort tre blomsterarr. satt upp och placerat ut 22 st plexifigurer, lagt lite blå matta och pyntat lite snyggt mm.. Det har varit med ett band på turnén som spelat cocktail under minimässan. Efter lite efterforskning har jag förstått att jag tjänade på en höft dubbelt så mycket som bandmedlemmarna, då får man räkna in att jag är helt outbildad och har ca 3 månaders erfarenhet av mitt nya arbete. Hur fan går det till kan du undra? Det gör jag med!

Hemma i min hylla står ett utav de härligaste, vackraste och välljudande trummor någonsin tillverkat och dammar. Jag har ca fem års utbildning, nära på 15 års arbetslivserfarenhet inom musik... och jag gör blomsterarr som vid en närmare granskning säkert skulle utesluta mig på livstid från floristernas riksförbund!


Del av utställningen.

När ska kultur få kosta i det här lilla sketna landet, när ska det läggas in i en svensk familjs månadsbudget att köpa musik, gå på konsert eller se på film på biograf i stället för att inte bara köpa tekniken för att åtnjuta den, kulturen, helst gratis?
Det hela verkade börja när det i början av 90 talet skulle bjudas på gratis livemusik på den lokala klubben, baren och utestället för att dra folk. Rätta mig om jag har fel...

Slutligen... när ska jag och mina kolegor sluta få höra att vi får mindre betalt eftersom att vårt arbete är roligt? Eller när ska det sluta låta som vid en löneförhandling hos ett större Tv produktionsbolag härom året?: - Vi tänkte du skulle få lite mindre betalt i år för du kan ju det här nu...
Finns det fler yrken där du bestraffas för din kunskap och erfarenhet?
Adam


Ps. En liten aux- virveltrumma att rekommendera, den ligger och vilar på den översta bilden men annars låter den fantastiskt i alla lägen! NSD1260MBGW
[MUSASHI] Ds.

NSD1260MBGW


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0