Audition bland regenter för Queen...

... nej, men vara med lite vill man väl alltid..?!
Sitter i en unik situation för att vara Sverige och Stockholm... och mig. En musikeraudition. Senast jag hörde om det var när min gamla vän Tomas Arrevik provspelade för Lena Ph, det var 89 tror jag... Sen har vi ju Magnus Ugglas "spektakel" förra året men det räknar jag bort.

We Will Rock You ska sättas upp på Cirkus och 2Entertain har utlyst en workshop/ audition för "rockiga" musiker.
Bestämde mig sista anmälningsdagen, jag gör't. Jobbet skulle säkert vara roligt att ha ett tag men situationen att spela för en tyskt jurry drar mest... hur kommer det här att vara?
Nu sitter ja här och oförväntat många kända ansikten har dykt upp. Vi är sammansatta i grupper som får lösa av varandra och idag verkar det vara trummismåndag. André Ferarri, Christer Sjöström, Andreas Andersson... för att nämna några kungar...
Jag har precis varit inne och det gick verkligen så där.
Jag kan inte läsa noter så bra och det visade jag verkligen alldeles nyss, spelade bort mig på flera ställen. Kom på mig själv att le över att jag är så oförberedd både på auditionen och på hur jag agerar i nya situationer... helt svart! Jag blev nervös så jag skakade, skakar fortfarande. Lustigt att jag reagerar så i.o.m. att jag iskallt kan gå in i en TV situation utan att känna tillstymmelsen av nerver. Nu är det här gjort och jag har verkligen lärt mig en läxa... Jag är inte säker på något, varje ny situation är som ett nyfött barn, en ny person man ska lära känna, växa med och bemästra... och man kanske inte ens behöver just bemästra det... kanske bara ta det för det är.
En sak är säker, i alla fall, vi som är här verkar gilla att få vara tillsammans, prata med varandra och känna varandra på pulsen.
Nu kommer en tjej och berättar om vilka som kommer att få fortsätta i eftermiddag, mitt namn räknas inte upp och det känns så klart inte bra men helt förväntat!
Nu blir det att åka hem, slicka såren och vänta 20 år till...
Lycka till nu ni som gick vidare!
Adam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0