Dur mitt i Molldau!

Taket i nöjespalatset Zofin, Prag.
Hektiska veckor, företagsjobb för Ericsson och Skoda i Stockholm, Sörmlandsbanken i Åre på Copperhill och nu precis hemkommen från Prag. Kanske mest hektiskt för att jag har har börjat arbeta för ett eventföretag med att fixa och trixa med miljöer på deras företagsevenemang. En dag, bygga bondmiljö med grönsaker, grepar och så på SVTs årsfest, en annan kväll, ett fotbollstema på Gamla tryckeriet. Förra veckan, åtta blomsterarr. på "Fiket".
Härligt engagerande att ha ett arbete där man får energi och kan lämna jobbet när man går hem. Slippa sitta och vänta på nästa jobb och det bästa av allt, stärkande för ekonomin. Att rekommendera för frilansmusikern som känner att dagens musikklimat börjar ge sig på självkänslan och nerverna...
Prag! Vilket kärt återseende...  Allt på ridern var där, ett Yamaha Absolut Birch Custom i en färg jag aldrig sett förut, hasselnötskräm?!. Zildijan A Custom cymbaler, allt i perfekt skick, nya skinn. Jag reste lätt, 3 par trumstockar, noter och min favoritpedal, Yamaha FP9500C. Börjar lära mig att dom kan i Europa. Jonas Gröning tror jag inte blev besviken heller... allt var på plats!




Giget var lite ostyrt men roligt, Jocke Bergström, Sarah Dawn Finer, Micke Grahn och... Louise Gardtman, en ny bekantskap som har en fantastisk röst! Kolla in vad hon gör, det ska jag göra! Vi spelade i ett nöjespalats på en ö i Moldau. Historiens vingslag fick luggen att virvla till ett minst ett par gånger...

Vädret var värre än i Sthlm så den lediga tiden tillbringade jag på ett vincafé/ krog nästgårds hotellet, BRESTO.

Jag läser innantill på kvittot:

Valpolicella Ripasso 1 glas         80 czk
Cappucino              1 st            45 czk
Grillad Vildsvinsfilé  1 st             119 czk

Summa:       244 czk

Med dagens svenska kurs: 92 bagis!

Att räkna in är också att allt var mycket vällagat och kaffet av topkvalitét och märke.
Vinet, en utav de bästa Ripason... på länge.
Jag adderar lite utomlandskänsla och det gör det till en utav det mest prisvärda luncher i mitt liv, att sen personalen var toppen och att barlokalen kändes som en lyxigare kopia av Pa&Co gör inte saken sämre. Besök!

Hemma igen sitter jag och skriver lite nytt material till plattan, har börjat spela upp av mina demos för folk och är inte alls lika dödligt nervös längre... det ska nog fixa sig det här. De första 2 låtarna ska på prod. nu och själv ska jag börja på låt nummer 7...

Hej på ett tag!

Adam



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0