Mira!

Replokal och trumshop i samma! Hm...

 

Barcelona, vad ska man säga? Jag jämför med Dublin… nej, det gör jag inte! Det blir liksom Walk Over... men det är enligt mitt egna tycke och smak...


Är här för att spela med två Artister och träffa några musikervänner jag möttes under de två fantastiska miniturnéerna jag hade äran att göra i Spanien med Emilia De Poret i slutet av förra året. Nu har vi hållit kontakten sedan dess och det med mycket roligt resultat. Jag har fått frilansjobb Barcelona!


Att åka själv för att frilansa i utlandet är en liten våt dröm men nu när jag sitter här på flygplatsen känner jag mig minst sagt liten på jorden… vet inte om nervös är det rätta ordet… utlämnad kanske? Jag har inte kontroll på vart jag ska bo, var jag ska repa eller när, vad vi ska spela, vilket som blir mitt instrument och jag kommer absolut inte kunna göra mig förstådd då min Spanska är minst sagt obefintlig… För ett par år sedan skulle jag kanske inte gjort det här men nu känns det faktiskt övervägande som ett positivt val.  Nu är det dags att borda…. Återkommer!



Dag 1: Galen mopedresa med Marcello genom hela Barcelona i solregn till repet! Artisten jag ska repa med heter Lidia och jag känner mig ganska förberedd… Basisten känner jag sedan innan, Pepe, men resten av bandet är nya bekantskaper. Tur att musik är ett universellt språk… efter några missförstånd om vad som är stick, bridge och ”fron the toppa” lyckas vi ta oss igenom de 13 låtarna. Repstudion är ett fantastiskt mysigt ställe, á la SAMI med full back line… Yamaha Stage Custom i varje reprum och timuthyrning, 9 EU i timmen.


Lite Pizza och citronöl efter repet, sen moped tillbaka… nu bara sol, inget regn! Ett bra sätt att lära sig staden…



Hem och sova lite sen första giget med Lucas Marciano på Theatreneu. Jag ska gästa hans band och han är bra, mycket bra… publiken kan varje sång, varje text och alla älskar det han berättar mellan låtarna, (jag fattar nada). Han har humor och får, på ett mycket charmigt sätt, alla att vrida sig i stolarna av skratt. Bandet spelar otroligt dynamiskt och det finns hur mycket plats som helst för att måla... Underbar Kväll! Nu hem och sova igen känns som om dag ett har hållit på i minst 3 dygn.

 





Xavi Molero Homs, guitarra, Hee- man, (mitt nya Spanska smeknamn), och Lidia Guevara Uno!


Ps. Mer kommer... Ds.

Kommentarer
Postat av: Gordana

Njut min vän... Kram

2010-06-14 @ 11:30:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0