Att eliminera problem... Säkert?!

Här var det inte många grejer som kändes bra!



Vad har du med dig till giget?
Jag får ofta frågan under mina clinics.
På merparten av gig, för en trummis, kan man inte ta med sig eller skicka sitt instrument. Man kanske ska flyga, åka tåg eller bil, det kanske inte finns plats eller ens budget för att ta med trumsetet och man får skicka en teknisk rider till arrangören i stället.
Som jag skrivit i tidigare bloggar hör det till ovanligheten att man får exakt det man önskar på grund av många olika parametrar.
I och med det brukar jag försöka eliminera känslan av att det inte är mina trummor jag spelar på. Jag tar gärna med mig grejerna som är länkarna mellan min kropp och övriga instrumentet. Här följer en lista i min egna prioritetsordning:

King 4A King Size

 

Trumstockar: B-stick King 4A King Size:


 

DFP9500C

Bastrummepedal: Yamaha DFP950C:


Cymbaler med vikt på Hi- hat: Har inte hittat någon speciellt favorit än!


"Sensitive" Concept
Virveltrumma: Det beror så klart på vilken musik man ska spela men en mycket fin all-round trumma är: Yamaha Sensitive Consept, som bygger på den klassiska Maple Custom:


DS950

Stol: Yamaha DS950:


HS1200T

Hi- hat stativ: Yamaha HS1200T:


Glöm för guds skull inte lite trumnycklar, extra filtar till cymbalställen, sejarmatta, ett reservunder och överskinn, en extra Hi- hat clutch. (Skruvfästet för övercymbalen på hi-haten som har en tendens att ge sig ut på egna äventyr). Notpapper, pennor och metronom!
Om jag tar med mig just det här känns det som mitt egna trumset ända till man börjar spela pukor, men det gör jag nästan aldrig ändå!
Det här grejerne får man faktiskt med sig på ett flyg eller tåggig i en resväskstor case.
Ärligt talat känns det som om just det här är bitarna du skulle satsa på, även som nybörjare, att köpa och det med bra kvallitét med en gång, då har du glädje av dom i många år...
Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Nicklas

Eller varför inte en Ludwig Black beauty som virvel, vilken är min favorit om den bra stämd.

/Nicklas

2010-05-23 @ 19:16:08
Postat av: Adam

Men självklart! Ett mycket bra val... men just här väljer jag en Yamahavirvel!

2010-05-24 @ 00:06:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0