Morgonstund, bullar, morgonstånd och bollar...

 

PHX, JR Robinson och Sub Kick. That's it!

Ja, just det.. sen stör Yamaha S70 XS i förgrunden... men bara nästan!

 

 

TV4 Nyhetsmorgon, detta välsmorda maskineri som ger publiken på mellan 3- 800.000 tittare, live musik 7 dagar i veckan. Det måste vara vårt lands största livemusikscen, ohotat?! Alla i tekniken är så snabba, trevliga och roliga att man tror de har knaprat lyckopiller hela natten. Det känns extra bra när man ibland landar i studion så tidigt som 04.00 på morgonen. Hoppas ni verkligen får tillräckligt med beröm!


Jag kan inte sätta fingret på bara en sak som gör det så kul att spela med Magnus Carlsson. Att det är Disco, som man nästan aldrig får spela? Att Magnus sjunger tokrent, är superrutinerad och rolig… Den slutliga känslan är i alla fall bara ren glädje och det är så ovanligt! Nu är vi ute och gör promotion för hans nya album POP Galaxy!

Senast jag var på TV4 Nyhetsmorgon var med Emilia de Porett och det är fortfarande sig likt, man måste ta med egna trummor för dom som står där går inte att använda, någon har glömt att lägga till ett serviceavtal på trumsponsringen, ställt dit trumsetet och sen låtit det förfalla. Frukosten finns där men är lite nedbantad tycker jag... Mackor, bullar och massa kaffe blir det! Gott att slippa göra själv...

Det jag tar med mig blir slutligen ENDAST min 22” PHX kick och 15” JR Robinsonvirvel, som alltid får den sin beskärda del av beröm från teknikern. Cymbaler blir Hi- hat och två Crashar från Sabian. HH Manhattan Groove, HHX 14” Studio Crash och HHX 20” Legacy O- zone Ride, (som jag använder som Crash).

Vi spelar 3 låtar i stället för 2 den här morgonen, har aldrig gjort det förut… mycket bättre, man hinner landa. Back Tracks där det ligger lite kör och keyboards, effekter och synthpukor, är motor på det här giget och det är alltid roligt att spela med BT, tycker jag, när man bara kan vila och åka med… och så blir det ännu mer härligt efteråt när man spelar utan och man inte blir bunden till en form…


Toppenvecka! Först ett inredningsjobb för företags event på ett hotell, så Magnus på tv 4, sen premier för Sing Sing på SVTB som inte mindre än 210. 000 ungar hade bänkat sig vid! Stort! Sjukt mycket bra golf helgen, (det är än så länge en hemlighet att jag spelar), med en ny fin och rolig boll, och så tillslut, en studiosession med Anna Sahlene på Cosmos studion. Hur kul får det bli?!


Cosmos! Det är som en dröm att spela in där, helt rätt atmosfär! Vi spelar in 2 låtar till hennes nya album och det är bra melodier… PHX trummorna använder jag för första gången under de här förhållandena och det blir den snabbaste soundcheck i min studiohistoria. JR Robinson virveln är med och byts INTE ut! Den får vara kvar på andra låten också och det trots att jag har 4 alternativ med mig, vi provar inte ens. Samma sak här som på TV4, ”vilken fantastisk virveltrumma”, från producenten. Pukorna låter stort och fett, liksom med färdig inställd EQ. Faktiskt mycket förvånande att det inte blir något skruvande på filter alls… OCH jag behövde knappt stämma, lite finjusteringar bara.

 

Nu väntar lite mer promotion med Magnus, längtar redan efter Go’ kväll giget på fredag…

 

Bollen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0