Adam Kårsnäs… Kapellmääää… förlåt! Scenograf!

Hör

Foto: Ett segel jag hängt lite på sniskan... revs dagen därpå!



Det är meningen som far genom huvudet på mig millisekunden innan vi ska gå laget runt och presentera varandra i produktionsteamet på Gotland inför inspelningen av TV4s nya Lördagsunderhållning. Jag säger rätt när det blir min tur.

Har hamnat i en situation som är underlig, håller på med inredning och scenografi, blommor och patinering i en lada som ska fungera som lunch och middagsrum för 7 av Sveriges mest folkkära artister. Det visar sig att jag faktiskt har spelat med 5 av dem, beatklippt den sjättes video och den den sjunde artisten har jag bara klämt en öl med på en festival i Västerås för 3 år sedan… ( Jag mötte Lassie).


Bandet som ska spela på scenen jag byggt består av mestadels vänner och jag blir orolig för att jag inte ska veta vilket ben jag ska stå på. Nu visar det sig att jag aldrig kommer att behöva tänka på det…  Det blir upp till 15 timmars arbetspass per dag och ändå blir vi nästan inte klara innan resten av crewet kommer. Ingen tid för eftertanke här inte. Nya besked från en av producenterna resulterar till att vi tillslut lämnar både setet och ön i förtid... men det är en annan historia.


Jag kände mig i alla fall väldigt hemma trots att jag inte spelade i bandet och skulle nog faktiskt göra det oavsett vilken roll jag hade i en Tv- produktion.

 



Hur sommaren varit? Vet faktiskt inte vad jag ska säga… bra och lugn. Ofrivillig semester…

 



Nu sitter jag på båten hem till Fastlandet och ska spela in Sing Sing på Filmhuset. Ett nytt barn/ ungdomsprogram för SVT. Ola Lindholm är programledare och bandet är faktiskt alla tidigare medlemmar av Olas Riktig Talkshow eller Myror i Brallanbandet. Det känns verkligen härligt att arbeta tillsammans igen. Jimmy Wahlsteen, gitarr, Thobias Gabrielsson, bas, Jocke Niehoff, keyboards och så jag.


Programmet är likt en upphottad variant av Sing A Long men anpassad för yngre…

Ola gör det igen, talar till barnen som om de var vuxna… Mina Damer och Herrar! Vi i bandet har Smoking och det sparas inte på något!

Jag får känslan av att vuxna och barn kommer att kunna njuta av det här, tillsammans.


Tänker mycket på hur uppdelade vi blir nu för tiden äldre och yngre.  Familjeprogrammen har börjat lysa med sin frånvaro och barnen slussas mer och mer in på egna kanaler och inte bara det, jag tror väldigt många barn tittar på tv själva i sitt egna rum eller så drar de vuxna sig tillbaka till sängkammaren och slötittar i sängen medans barnen hanterar vardagsrums Tv’n?!


Har ett gästspel i mitt Yamaha PHX trumset, ett cymbalmärke jag aldrig prövat fullt ut förut… det är spännande, nya klanger och annorlunda känsla men jag tycker om det jag hör. Återkommer snarast med en djuplodande blogg.

Har också lekt Dalí med mitt Yamaha HEX- rack. Har låtit armarna vridas och byggt en galen bur som ser ut att kunna välta vilken sekund som helst… men det gör den INTE!

 



Hörs mycket snart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0