18° i luften... 360° på hotellet!

Foto: Emila de Poret och Pingis

 

Passerade precis Casablanca på väg mot Barcelona. Igår spelade vi med Emila de Poret i Las Palmas. 40 Principales, Spanska radiokanalen, hade stor koncert med artister som ligger på deras lista. Ett fantastiskt arrangemang och ett magiskt gig.  Ca 15000 personer i publiken som den här gången var pigga och positiva, på Teneriffa var både dom och vi trötta men nu med en en starttid vid kl 24 var allt på topp.

 

Samma duktiga crew som på Teneriffa så när som trumteknikern som var ett kärt återseende, han hade nämligen hand om mig och trummisen Forrest Robinson under the Crusaders och Nils Landgren turnén förra sommaren. Det var roligt att återse trummorna från det giget med Funk Unit i Las Palmas Audiotorum.  Yamaha Absolut Maple Custom, Grey sparkle, Snyggt och välljudande! Evansskin igår igen, har problem med dom, låter inte så snyggt när man stämmer upp dom men 16” golvpukan, nedstämd, är kontrollerad och mycket djup.

 

Utomhusgig i 18° natt, en stor härlig scen med ljus och ljud av absolut toppklass, kommer aldrig glömma när vi kommer till refrängen på On Fire och dom tänder 6 st eldkastare i melodifastivalstil, modell större, och hettan slår emot oss, publiken skriker med i texten… Hm...

Efter giget var det lite VIP klubb på Pick Up! Ett roligt sammanträffande då vi bara en timme tidigare avslutat konserten med just Pick me Up. Jag avslutade själv på balkongen i nattvärmen med utsikt över staden från 16 våningen på vårt tornlika hotell. Morgonen tillbringade jag och Jonas Öijvall vid poolen på taket 25 våningar upp. De få timmarna skrikande sol har fått mig på mycket bra tankar.

 

 

 

I kväll har man lust att stanna i Barca då det är årets största fotbollsfest, El Clasico och i och med att jag mötte Leo Messi, (nästan mötte Lassi), på förra flighten till Madrid så har ett Barcelona ett nyfrälst fan.

Till slut måste jag bara nämna att Jonas Öijvall, min nyfunna vän, spelade ett väldigt juste keyboard, Yamaha Motif XS8 på giget, det stod still men inte Jonas...

 

Foto: Emilia de Poret och Pingis

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0