Magnus Carlsson Summer 2009, Underbart är kort...

Skriver om lite äldre händelser för att komma ifatt liksom...
Var kapellmästare för Magnus Carlsson i somras. Lyckades få till ett fantastiskt band trots de få gigen vi hade.
Per Björling bas, Patrik Andrén keys, Stefan Ohlson git, Josefin Glennmark kör, Sofia Berntsson dans och kör och Maja Johansson dans och kör... Tack alla för ett fantastiskt jobb!
Det var första gången jag använde mitt PHX kit på turné, den här gången standard uppsättning, 22" 10" 12" 16", Weckl virveln och en NSD1260MBGW Musashi 12" aux virvel, perfekt om du vill ha en riktigt högt stämd virvel för trummaskin stil tr-808 sound. En ny grej var också att jag hade ett Hex Rack som skulle göra det lättare att rigga och flytta på settet på festivalscenerna... var orolig att det inte skulle hjälpa utan mer strula till den något korta riggtiden. Jag hade fel, oroade mig i onödan... Allt stämde perfekt och det kändes stabilt och tryggt.
När vi kom till Kalmar lånade jag ut trummorna till Ajax, trummisen i Rongedal. Härligt att höra dom från publikplats, så tungt och dynamiskt! Kul också att få ett så fint utlåtande av Ajax, han verkade gilla settet...
Tjo/ Adam
Publiken i Ludvika! Tack för en fin kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0