Kriminellt roligt... men det "bidde" bara en tumme...


Tänk guld, massa guld!

Här går det undan, hann precis hem från en fantastisk fridag i Barcelona med knasig skolavslutning, segelbåtar och skinkshopping. Jag ska snart tillbaka det har jag både lovat mig själv och mina nya vänner...

Nu snabbt över till Stockholms Stadshus, Gyllene salen och prisutdelning av Stockholm Prize in Criminology.
One Voice ska spela gospel men det är bara det att pristagaren är, vilket ingen verkar ha tänkt på, Israel och av judiskt påbrå... Någon, en svensk, kommer plötsligt på att det kan vara opassande att sjunga Jesus i var och varannan fras. Jag vet ärligt talat inte vad som är det rätta, att låta pristagaren ta seden dit han kommer eller att lismande anpassa musiken i sista stund då någon absolut inte tänkt efter före...

Resultatet blir att vi, i logen, får stryka 50% av materialet och sen börjar diskussionen ang. Madonnas låt, Like a Parayer... I ett par sekunder tänker jag; Finns det en enda låt vi kan spela utan att trampa någon på tårna?
Går jag kanske också på mina egna tår, med jämna mellanrum, när jag faktiskt spelar religiös musik och har gjort det mer eller mindre i 10 år i One Voice...? Jag är ju ateist!
Vi spelar Like a Prayer i alla fall och det blir två låtar allt som allt.

Akustiken i Gyllene salen är hemsk och inte för än vi börjar spela lite cocktailmusik, jag med vispar, faller nivåerna rätt och det blir en dräglig musikmatta att lyssna till... Att vi kanske spelar oetiska, nordiska, visor blandat med bl.a. Chicagohits med utomäktenskapliga historier i temat verkar ingen bry sig om...  kanske någon tog illa upp?

Roligt var det i alla fall!

Ps. Att plocka upp mina PHX trummor är lika fantastiskt varje gång och idag firade jag lite extra genom att spela på min 15" John "JR" Robinsson virveltrumma med träsargar. Om man behöver riktigt mycket botten ur en virveltrumma kan jag inte tänka mig något fetare! Synd att den inte tillverkas längre... Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0