Sing Sing... fängslande roligt!

Sing Sing All Stars eller De 4 fullkomlig galna internerna.

Thobias Gabrielsson, bas, jag, trummor, Jocke Niehoff, key och Jimmy Wahlsteen, git.

 

Sista inspelningsdagen för SVT produktionen Sing Sing, ett musikunderhållningsprogram för barn och yngre ungdom. Idag muckade vi efter den andra inspelningsvoltan då vi har suttit inlåsta på Filmhusets Studio 1 i tre dagar.

Så uppfriskande att arbeta med barn, alla i produktionen gör sitt bästa för att få gästerna och publik att må bra och ha så roligt som möjligt Alla i teamet bär namnlappar och det gör att man tilltalar varandra med förnamn vilket i sin tur räddar skiten av t.ex. mig som aldrig glömmer ett ansikte men har lite svårare med namn och saker som innehåller bokstäver.

(Apropå det så är det en förklaring till att mina bloggar måste rättas så där 2 till 7 gånger efter jag postat dem… och ändå slinker det igenom massa fel).

 

Ser mycket fram emot att se hur det här programmet ska bemötas av tittarna. PREMIÄR 9 Okt! SVT.

Vi i bandet försöker verkligen att spela med så mycket energi som är möjligt, Bumprarna och Outrot t.ex., är ett jamande av kollosala mått.

När barnen sjunger sina egna nummer förvånar det mig att dom är så coola över att sjunga live för första gången med band och att inte fler misstag görs, det är förstatagningar varje gång. Otroligt! Troligtvis är det för att vi vuxna inte har hunnit pumpa de små liven fulla med prestationkrav och knasiga värderingar än. Ni skulle bara veta vilka krav våra mest folkkära artister sätter på sig själva när de hamnar i en till synes lättsam och lustig situation som en musik Game Show. Det slipper vi här på Sing Sing...

 

Jag använder mitt Yamaha PHX på den här produktionen, en 22” bastrumma, 10” och 12” tums hängpukor och 16” golvpuka. Den här gången har jag  Dave Weckls 13” signatur trumma som huvudvirvel. Har satt på ett Remo Powerstroke 3  för ovanlighetens skull och den blir kanske lite stum men ändå skönt kontrollerad. Inget för finlir kanske men det är det ju inte frågan om heller..
12” Musashi får vara min auxvirvel och för fetaste balladerna har JR Robinsons 15” trumma varit med. Dammade även av mitt gamla Yamaha DSXT pad med träsarg som jag fått av Lars på Yamaha, för att kunna köra trumaskinsljud från DTX modulen, skulle bara vilja ha fler pads! Någon där ute som sett några?

 

Det är roligt på jobbet nu, kanske för att jag börjat med inredningen/ scenografin i år. Att spela blir en härlig lyx i stället för en ”måstebörda”. Att kunna tacka nej till musikjobb jag inte tycker om att göra känns toppen. Det märks på spelet och självkänslan också.

 

Har du också skön kaos på skrivbordet?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0