1, 2... 1, 2011!

 

Foto och rättigheter: Fasching

 

Härligt att vara tillbaka med en ”knytaihoppåsen” blogg. Jag har faktiskt varken haft tid eller lust att skriva någon här sedan mitt gästspelsvecka på stafettbloggen i Uppsala Nya Tidning… blev trött på mig själv där ett tag!

Sedan jag skrivit senast har det varit ett ihärdigt pusslande. Tomteturné, Barngalor, Leva galan, Promotiongig… men OK! Hur var då arbetsåret?

 

Jag gör en sådan där poppis lista tror jag. Hoppar över nomineringar och går direkt på vinnarna…

 

Årets bästa gig: Andreas Aleman på Fasching, nästan allt satt på plats för ovanlighets skull. Man kunde känna sig både duktig och bra. Sen är det ju fruktansvärt roligt att spela Funk.

 

Årets roligaste TV- jobb: Sing Sing på SVT, Att både arbeta med Ola Lindholm, igen, och alla fantastiska barn var uppfriskande. Att göra ett kvalitétsprogram för barnkanalen kändes viktigt. Tack för det jobbet Jimmy!

 

Årets största musikaliska ”dumstrut”: Läste fel i allt virrvarr under inspelningen av Julkonserten “En sång för barn, lek och glädje”. Utan bildrep och med knapra förberedelser blev det inte så lätt för mig att spela rätt på Måns Z´s, Tomten jag vill ha en egen jul.  Förlåt!

 

Årets roligaste TV- promotiongig: Magnus Carlsson på Go Kväll. En mycket trevlig dag!

 

Årets mest minnesvärda arbete: Inredningsarbetet av programmet, Så Mycket Bättre, på Gotland.

 

Årets utlandsgig: Barcelona med Lidia Geuvara.

 

Årets bästa instrument: Min gamla 15” Yamaha John ”JR” Robinsonvirvel och att jag har börjat spela Sabian HHX cymbaler.

 

Årets roligaste studiojobb: Anna Sahlene. (För övrigt gjorde jag bara ett, men det kändes toppen!).

 

Årets knasigast gig: SM- finalen i Handboll i Malmö med Stefan Brunzells band, vi spelade under finalfesten och publiken gick över styr. (Idioter!).

 

Årets absolut bästa samarbetspartner: Yamaha! ;-)

 

Ja det var väl vad jag hade och säga… så här långt! Ha ett fantastiskt nytt år!

 

Adam


Kommentarer
Postat av: Kristina

Gott Nytt År världens bästa Adam..... Puss O Kram.

2011-01-01 @ 18:13:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0